Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Pædagogisk Tilgang

Vi bringer børnenes ressourcer og kompetencer i spil, og vores udgangspunkt er, at barnet altid gør sit bedste.

Vi har et ressourcesyn og vores udgangspunkt er, at barnet altid gør det bedste det kan.

Leg og læring i sociale processer
Vi ser leg og læring som sociale processer, der foregår i og er afhængige af de sociale sammenhænge, som barnet indgår i. Leg og læring finder sted hele dagen i planlagte aktiviteter, hverdagsrutiner og i barnets spontane leg.

Aktivt læringsmiljø
Vi har et læringsmiljø, hvor vi er aktive, inspirerende, initiativrige og tilbyder børnene alsidige oplevelser. Vi inddrager barnets intentioner og initiativer.
Vi skaber en tryg base for barnets nysgerrighed og læring gennem tydelige og genkendelige rammer.

Inkluderende fællesskab
Vi skabes i samvær med andre og ingen udvikler sig alene i verden. Det er således en forudsætning for barnets trivsel, at det har et tilhørsforhold og derfor er fællesskaber betydningsfulde. Derfor arbejder vi ud fra et inkluderende fællesskab, hvor relationerne barn-barn og barn-voksen er vigtige.

Pædagogiske kendetegn

Information til nye forældre

Find de praktiske informationer om dit barns opstart, aflevering, hentning og meget mere

For nye forældre

Dit barns hverdag

Bliv klogere på vores faste rutiner i hverdagen, og læs om vores forskellige traditioner i løbet af året.

Hverdagen i Norddalsparken

Vores pædagogik

Vores mål er at skabe den bedste hverdag for dit barn. Vi arbejder meget med relationer og sørger for at alle børn er trygge.

Mere om vores værdier

Område Sædding-Gjesing

Sædding-Gjesing består af 6 afdelinger (Bakkegården, Fyrparken, Grønlandsparken, Norddalsparken, Tarphagevej og Ådalens Børnehus). Den overordnede ledelse og bestyrelsen er fælles for alle afdelingerne.

Læs mere om madordninger, bestyrelsesarbejdet og om vores overordnede pædagogik i hele område Sædding-Gjesing.